The King is dead! RIP 2006-2012

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την παρέα
Περισσότερα στο lexx.gr

Το SEO και το Περιεχόμενο: Γράφοντας για Μηχανές

25 Oct 2007 by lexx

Ένα μεγάλο κομμάτι του SEO αφιερώνεται στη διαμόρφωση μιας ιστοσελίδα βάση κάποιων προδιαγραφών και τεχνικών με τελικό σκοπό την αύξηση του Google PR.

Υπάρχει η φράση που λέει "το περιεχόμενο είναι το παν". Αυτή η φράση κρύβει κάποιες παγίδες. Γιατί όσο καλό περιεχόμενο ποιοτικά και ποσοτικά και αν υπάρχει, δεν πάει να πει ότι θα έχει νόημα αν δεν το βρίσκει κανείς στις μηχανές αναζήτησης. Για να προλάβω μερικούς θα πω ότι είναι εξαιρετικά μεγάλο προνόμιο και αβαντάζ για μια σελίδα να έχει περιεχόμενο το οποίο είναι μοναδικό, ανανεώσιμο και ποιοτικό.

Μοναδικό: Δεν αναπαράγει χιλιοειπωμένες ιδέες αλλά προσφέρει και φρέσκο υλικό, είτε από τον συνδυασμό πηγών, είτε και από την προσωπική γνώση ή γνώμη του συγγραφέα.

Ανανεώσιμο: Το περιεχόμενο ανανεώνεται με έναν σταθερό ρυθμό. Είναι κακό να γράφονται 7 άρθρα κάθε Κυριακή. Καλύτερα ένα την ημέρα.

Ποιοτικό: Όσο υποκειμενικό και αν είναι καμιά φορά αυτό θα θεωρήσω ότι το ποιοτικό συνδυάζει αξίες όπως χρήσιμο, αξιόπιστο καλογραμμένο.

Όλα τα παραπάνω όμως αν και είναι ικανά να πάνε μια σελίδα αρκετά ψηλά ειδικά αν βασίζεται σε πλατφόρμες όπως το wordpress, που είναι σχετικά φιλικές με τις μηχανές αναζήτησης, δεν φτάνουν για να εκμεταλλευτούν όλη την δυναμική μιας σελίδας. Εδώ έρχονται οι τεχνικές του SEO για να δώσουν την ώθηση και να διαχειριστούν το περιεχόμενο πιο αποδοτικά.

Το comix το βρήκα στο seroundtable.com

Μέσα από την εμπειρία μου βλέπω το SEO σε δύο επίπεδα. Το ένα επίπεδο αποτελείται από την αρχική διαμόρφωση στη φιλοσοφία του site τεχνικά. Το άλλο επίπεδο είναι ο τρόπος με τον οποίο γράφεται το περιεχόμενο. Στην πρώτη περίπτωση είναι όλες οι τεχνικές όπως ο τρόπος που εμφανίζονται τα url, η εύστοχη χρήστη των html tags, τα meta tags (όχι τόσο για το google) κλπ. Στην δεύτερη περίπτωση είναι ο τρόπος που γράφουμε το περιεχόμενο. Γράφοντας ένα κείμενο είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε που βάζουμε bold για να τονίσουμε κάτι, να βλέπουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε σαν keywords, να χρησιμοποιούμε έξυπνους τίτλους και άλλα παρόμοια.

Οπότε πλέον ένας συγγραφέας σε ένα blog ή σάιτ πρέπει να σκέφτεται ότι δεν μιλάει μόνο σε ανθρώπους αλλά και σε μηχανές. Και πρέπει να συνδυάσει αρμονικά αυτές τις δύο γλώσσες στο ίδιο κείμενο.

Σχετικά με το θέμα του Google PR διαβάζω συνεχώς σε ξένα blog για πολλές ανησυχίες για την αλλαγή της φιλοσοφίας του αλγορίθμου της Google. Η ανησυχία αφορά τα πληρωμένα link, τα blogroll και τα blog networks. Αν και δεν έχω ασχοληθεί ακόμα με το θέμα προς το παρόν είμαι της άποψης που λέει καλύτερα να προσαρμόσει η google των αλγόριθμό της στην νέα κατάσταση του διαδικτύου παρά να αρχίσει να τιμωρεί τους ανταγωνιστές της και τους πελάτες τους.

Άλλο πράγματα για τα οποία θέλω να μιλήσω και θα το κάνω στο μέλλον είναι η διαφορά που έχει η τεχνική SEO από το ξεγελάω τις μηχανές(πράγμα που δεν γίνεται), τραγικά λάθη που κάνουμε όλοι μας λόγω απροσεξίας ή έλλειψης γνώσης, και κάποιες ματιές στο μέλλον.