The King is dead! RIP 2006-2012

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την παρέα
Περισσότερα στο lexx.gr

Η γραφειοκρατεία στο design και το user experience

31 May 2010 by lexx

Το User Experience αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο του software development. Για να λέμε τα πράγματα απλά, είναι μια οικογένεια από μεθόδους και από αρχές οι οποίες σκοπεύουν να βελτιώσουν το design ενός προϊόντος. Στο web το προϊόν είναι η ιστοσελίδα συνήθως ή κάποιο application.

Ανάμεσα λοιπόν στο προϊόν και την ομάδα που θα το κάνει καλύτερο συνήθως βρίσκεται ο πελάτης. Και ο πελάτης είναι η αιτία για τη χρονοβόρα και άσκοπη γραφειοκρατεία.

Γιατί δημιουργείται η ανάγκη για γραφειοκρατεία;

Εγώ, θα μιλήσω στον συνεργάτη μου με κάποιους όρους, θα βγάλουμε κάποια πορίσματα θα κάνουμε κάποιες ενέργειες και θα παίζουμε το παιχνίδι μέχρι να βρούμε το αποτέλεσμα. Ο πελάτης όμως δεν ξέρει από αυτά και θέλει χειροπιαστά πραγματάκια. Είτε γιατί δεν καταλαβαίνει, είτε επειδή πρέπει να δείξει κάτι στον από πάνω του, είτε επειδή θέλει να λέει ότι πλήρωσε Χ ποσό για Υ αποτέλεσμα. Δυστυχώς, ο πελάτης έχει δίκιο στην προκειμένη.

Ποια είναι η γραφειοκρατεία που αναφέρω;

Συνήθως είναι κείμενα που περιγράφουν διαδικασίες που έγιναν για να βρούμε προβλήματα. Κείμενα που αναλύουν τα προβλήματα. Κείμενα που αναλύουν πως θα τα ξεπεράσουμε. Κείμενα που αναλύουν πως εφαρμόστηκαν οι διαδικασίες. Κείμενα που αναλύουν τα αποτελέσματα των ενεργειών. Ζαλιστήκατε;

Υπάρχουν άνθρωποι που κάθονται και τα κάνουν όλα αυτά. Κάποιοι περίεργοι τα γουστάρουν. Προσωπικά τα θεωρώ σαχλαμάρες και στην καλύτερη περίπτωση marketing.

Αντιπρόταση;

Το βασικότερο όλων είναι να περάσεις το μήνυμα στον πελάτη, στην ομάδα σου, στον εαυτό σου. Πχ. ότι το Webz.gr έχει σοβαρό θέμα με την homepage. Δεν χρειάζεται report 20 σελίδων για αυτό. Είτε το κάνεις με video, με presentation, με αφηρημένη τέχνη, με σκετσάκια, είναι στο χέρι του κάθε designer να βρει τον πιο αποδοτικό τρόπο για να περάσει το μήνυμα. Το επίσημο report είναι ο ασφαλέστερος αλλά και πιο χρονοβόρος και σπάταλος τρόπος να το πετύχεις.

Ανθρώπινες σχέσεις

Κάτι που μετράω πάνω από όλα στις συνεργασίες μου είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Οι απόψεις των ανθρώπων αλλάζουν πολύ συχνά, το ίδιο και οι μέθοδοι που ακολουθούνται, οπότε δεν χρειάζεται να χαλάνε καρδιές για αυτές. Ο χαρακτήρας όμως του κάθε πελάτη είναι κάτι που δεν θα αλλάξει κατά τη διάρκεια ενός project, όμως θα καθορίσει κατά πολύ όλα τα άλλα. Το καλό ή το κακό εδώ είναι ότι δεν υπάρχει συνταγή.

Είτε θα έχεις αυστηρό policy, όντας μη ευέλικτος με αποτέλεσμα να γλιτώσεις την τρέλα του πελάτη αλλά με κίνδυνο να τον χάσεις. Είτε θα τον ψυχολογήσεις και θα προσπαθήσεις να συνεργαστείς μαζί του όσο πιο ισορροπημένα γίνεται.

Νομίζω ένα designer εκ φύσεως θα πάει στο 2ο.

Προτείνω να διαβάστε τον φίλτατο Nielsen για το θέμα : Formal Usability Reports vs. Quick Findings