The King is dead! RIP 2006-2012

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την παρέα
Περισσότερα στο lexx.gr

Ελληνικοί Υπότιτλοι στο Στόχαστρο, so what?

18 Oct 2008 by lexx

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει έστω και ένας χρήστης που να μην έχει δυσανασχετήσει με την επίθεση που έγινε στις σελίδες παροχής ελληνικών υποτίτλων. Εκτός από κάτι φίλους μου που έχουν Video Club, όλοι οι άλλοι έχουν εκνευριστεί. Και είναι λογικό. Όμως η αλήθεια είναι ότι οι ερασιτεχνικοί υπότιτλοι ήταν παράνομοι. Γιατί; Το λέει ο αγαπητός E-Lawyer και δεν σκοπεύω να του πάω κόντρα στα νομικά.

Προσωπικά σαν χρήστης δεν επηρεάζομαι καθόλου από αυτή την εξέλιξη γιατί έτσι κι αλλιώς, αγγλικούς υποτίτλους χρησιμοποιώ για να κάνω και εξάσκηση. Όμως ξέρω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι βιτσιόζοι και θέλουν να χαλαρώνουν όταν βλέπουν σειρές και ταινίες, και όχι να κάνουν μαθήματα αγγλικών.

Βέβαια, μου την δίνει και αυτή η γκρίνια και η επαναστατικότητα των κλασικών ανθρώπων που δεν καταλαβαίνουν ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα. Οι υπότιτλοι είναι παράνομοι. Οι εταιρίες διανομής, η τηλεόραση, τα video club και γενικότερα όλη η βιομηχανία χάνει λεφτά από την πειρατεία των ταινιών. Ξέρουν πολύ καλά ότι την πειρατεία δεν μπορούν να την χτυπήσουν οπότε το επόμενο βήμα είναι οι υπότιτλοι. Κι εγώ στη θέση τους το ίδιο θα έκανα.

Όμως δεν είμαι στη θέση τους, και δυσανασχετώ μαζί με αυτούς που δεν έχουν υπότιτλους και με αυτούς που έχουν αφιερώσει ώρες πολλές για να έχουμε εμείς υπότιτλους. Από προσωπική εμπειρία έχω να πω, πως δεν είναι και τόσο καλοί σε ποιότητα αλλά σίγουρα δεν είναι πολύ χειρότεροι από τους επαγγελματικούς. Τη δουλειά τους την έκαναν τέλος πάντων και τους ευχαριστούμε.

Για να τελειώσω με το post μου, αυτό που ήθελα να πω, είναι να μην αγχώνεστε. Γιατί αφού το θέμα πήγε νομικά, θα σηκώσουν λογικά οι "άνθρωποι των υποτίτλων" ένα site στη Μαλαισία και θα ηρεμήσουν από την ελληνική νομοθεσία. Το διαδίκτυο θα βρει το δρόμο του και θα έχουμε υπότιτλους. Αυτό είναι το σίγουρο.

Η βιομηχανία δεν θα κερδίσει ποτέ νομικά τη μάχη. Είναι αξιολύπητες οι στρατηγικές της. Αν θέλει να κερδίσει θα πρέπει να κάνει το προϊόν της πιο ελκυστικό, πιο προσιτό και να κοιτάξει σταδιακά να αλλάξει την κουλτούρα του χρήστη. Γιατί κακά τα ψέμματα, υπάρχει μεγάλη διαφορά ποιότητας. Όμως αν είναι να δίνω 200 ευρώ το μήνα για σινεμά και DVD, 1000 φορές καλύτερα να μην έχω ποιότητα.